Kategorie

Výrobci

Otáčející reklama Otáčející reklama

Kontakt

FILTROVÁNÍ

Výrobci

Active Cosmetics

AINHOA

Arkokapsle

Aveeno

Barekol

BH Cosmetics

BioArgan

Body Collection

Botanico

Britain and Ireland´s Next Top Model

CELI HOPE

Chris Adams

Crazy Rumors

Creative Colours

Ecce Vita

EchosLine

Everest Ayurveda

Fashionista

Feel Eco

Fyton

JIZERKA

Klášterní officína

La Femme

Laval

Lovely Lovers

Manhattan

MAXSPORT

Miss Beauty

MUA

Naděje Mgr. Jarmila Podhorná

Natural jihlava

Nivea

Nominal

Nutra Bona

Organic India

Possibility

Rimmel

Royal

Saffron Cosmetics

SalviaParadise

Song of India

SunKissed

Tea of Life

Technic

The Colour Workshop

Topnatur

VALAVANI

VITO LIFE

W7

Cena

Všechny ceny

1-100

100-500

500-1000

1000-10000

Newsletter




Zelená káva - Brasil Santos nepražená 1000g

 Zelená káva - Brasil Santos  nepražená 1000g

Zobrazit všechny obrázky

Nejvyhledávanější prostředek na hubnutí v současností. Jemná mandlová chuť s nádechem čokolády a kakaa.

Více detailů


322Kč s DPH

Dostupnost: ihned


Pro značný zájem zákazníků přinášíme jeden z nejvyhledávanějších prostředků současnosti v boji s nadváhou. Běžná kávová zrna jsou po usušení dále zpracovávána pražením. Procesem pražení však dochází k značnému úbytku zdraví prospěšných látek. Výzkumy prokazují, že za věhlas zelená káva vděčí především fenolům na prvním místě s kyselinou chlorogenovou. Té je procesem pražení likvidováno až 70%. Extrakt Salvia paradise® ze zelené kávy obsahuje největší množství kyseliny chlorogenové na trhu a to 60%.

Kyselina chlorogenová má vliv na enzymovou aktivitu glukosa-6-fosfatasy . Ta je posledním enzymem glukogeneze a přispívá k udržování (homeostáze) glukosy v séru. Výzkumy zabývající se účinkem zelené kávy s vysokým obsahem kyseliny chlorogenové přinesly výsledky o významném účinku vstřebávání glukózy ze stravy . Kyselina chlorogenová během testu snížila absorpci glukózy a inzulínu. Toto má potenciální význam pro zdraví ze dvou hledisek. Jednaksnižováním vstřebávání cukru se úměrně snižuje riziko přeměny přebytečných cukrů na tuky a jejich následné ukládání. Za druhé se jeví jako látka snižující glykemický index a tedy možnou působnost v oblasti prevence diabetu typu 2.

Další výzkum z roku 2011 došel k závěru, že fenoly obsažené ve velké míře v zelených kávových zrnech vedou k podpoře energetického metabolismuSnižují tvorbu tuků (lipogenezi) což vede ke snížení ukládání přebytečných tuků v našem těle. Z množství analýz zeleného kávového extraktu vyplívá, že užívání přípravku vede k úbytku tělesného tuku a tělesné hmotnosti.

V trávicím traktu dochází k hydrolyzaci kyseliny chlorogenové na kyselinou kávovou a chinovou. Obě zmiňované jsou označována jako významné antioxidanty.

Význam antioxidantů tkví především v neutralizaci volných radikálů . Ty vznikají při oxidaci a lidé jejich vznik často podporují nevhodným životním stylem (kouřením, nezdravými potravinami, stresem, přílišným sluněním). Pokud máme v těle nadměrné množství těchto volných radikálů způsobují tzv. oxidační stres, který vede k poškozování buněk, urychlení jejich stárnutí, a je příčinou mnoha různých onemocnění včetně těch nejzávažnějších jako je rakovina. Pokud bychom se přirovnali k potravině, je to s lidmi podobné jako kdybychom vystavili šunku na přímé slunce. Pochopitelně by došlo k jejímu rychlému zkažení.

Fenoly mezi které patří i kyselina chlorogenová jsou řazeny do skupiny antioxidantů .Antioxidační aktivita bývá měřena schopností zabraňovat oxidaci LDL cholesterolu a eliminovat/vychytávat či neutralizovat volné radikály. Pro častou konzumaci kávy a naopak nízkou ovoce a zeleniny, je pro některé lidi překvapivě káva jejich velkým zdrojem důležitých antioxidantů.

Extrakt zelené kávy přirozeně jako běžná káva obsahuje i kofein. V extraktu Salvia paradise® 10%. Mezi známé účinky kofeinu řadíme schopnost udržovat pozornost, zvyšovat vytrvalostní výkon, zvyšovat bdělost a podporovat koncentraci. Kofeinu je připisována i močopudnost a mírné odvodňování organismu. Stejně jako u pití kávy i konzumace extraktu ze zelené kávy by mělo doprovázet užívání dostatečného přísunu tekutin.

Zelená káva obsahuje látky, které podpoří Váš metabolismus a sníží množství ukládaných tukůavšak je vhodné jej užívat jako doplňku Vaší diety. Ta by měla být založena na kvalitní, vyvážené a zdravé stravě, doprovázená zvýšeným pohybem .

Zelenou kávu si můžeme dopřát jak jako odvar bez pražení, tak si ji upražit podle vlastní chuti. Věřte, že pokud ve Vás dříme objevitelský duch, je domácí pražení kávy velká zábava.


POUŽITÍ: 
Odvar ze zelené kávy je vhodný jak pro ty, kteří se rozhodli vyzkoušet popisované příznivé účinky zelené kávy, tak pro ty, kteří si chtějí dopřát povzbuzujích účinků kávy bez konzumace látek vzniklých při pražení. Příprava je jednoduchá - 2 lžíce zelené zrnkové kávy zalijeme v hrnci 200 ml vody, přivedeme k varu a vaříme cca 10 minut. Po částečném vychladnutí můžeme obsah rozmixovat ponorným mixérem pro extrakci více látek. Po vychladnutí přecedíme přes sítko a popíjíme během dne. Zelená káva obsahuje kofein (jeho obsah naopak pražením klesá), a proto není nápoj vhodný pro děti, těhotné a kojící ženy a pro ty, kterým kofein nedělá dobře. Zelenou kávu můžeme předem na několik hodin namočit do vody a rozmixovat před vařením. Protože jsou však nepražená kávová zrna velmi tvrdá, nedoporučujeme použití běžného kávového mlýnku, který by se jejich mletím mohl poškodit. Pozor - od odvaru ze zelené kávy neočekávejte kávovou chuť. A to ani vzdáleně. Chuť spíše připomíná trávu, a pokud nám vadí, můžeme dochutit například sirupem z agáve či medem.
Domácí pražení kávy je ideální řešení pro milovníky čerstvé kávy upražené na preferovaný stupeň pražení. Pokud se do domácího pražení zamilujete, můžete zainvestovat do přístroje na pražení kávy, díky kterému odpadne většina práce s pražením a káva bude upražena rovnoměrně. Zezačátku je však možná lepší vyzkoušet obyčejnou pánvičku nebo horkovzdušnou troubu. Při pražení na pánvičce je ideální litinová pánev, nebo jiná masivní pánev, která dobře drží teplo. Teplotu nastavíme na střední hodnotu (toto platí pro první pražení, časem "vychytáme" to správné nastavení pro náš sporák), rozehřejeme a nasypeme na ni kávu. Káva při pražení uvolňuje velké množství kouře, proto zapneme digestoř nebo otevřeme okno. Máme-li požární hlásič, vypneme jej (toto není humorná nadsázka, už jsme také houkali). Kávu čas od času promícháme a jakmile začne káva kouřit či měnit barvu, mícháme častěji. Po určité době (neměla by být delší než 5 - 7 minut) uslyšíme první praskání (jako u popkornu). Po tomto prvním praskání můžeme kdykoli s pražením přestat, záleží na nás, jaký stupeň pražení preferujeme. Během pražení se mění jak barva kávy, tak její vůně (nečekejme však typickou vůni upražené kávy, ta se dostaví až nějakou dobu po vychladnutí) a poznání toho pravého okamžiku, kdy s pražením přestat, je otázkou praxe. Proto pražíme první várky malé, vědecké mysli si mohou zapisovat teploty a časy pražení. Toto má však smysl jen pro kávu jednoho druhu - každá káva je jiná a má jiný obsah vody, celulózy a dalších látek ovlivňujících postup pražení. Pražíme-li dále po prvním praskání, káva tmavne a můžeme uslyšet druhé praskání. Nyní začíná být káva silně upražena, do určité chvíle sice přichází o svůj původní charakter, ale má po uvaření stále výraznou chuť, kterou někteří lidé milují (Starbucks). Pražíme-li dále, přichází káva i o tuto chuť a poskytuje nápoj sice výrazné barvy, ale nevýrazné chuti. Ať již přestaneme pražit v jakékoli fázi, je důležité, co s kávou uděláme hned po upražení. Kávové zrnko tvoří hezky izolovaný systém, který pomalu vychládá. Takže i když vypneme sporák, káva se stále praží. Je proto nutné rychle odebrat teplo - ideální je kovové sítko, nebo ještě lépe, nástavec na vaření špaget do hrnce. Nasypeme tam kávu a třeseme s ní několik minut sem a tam aby rychleji vychladla. Zároveň vyletají slupičky, které se při pražení oddělily od zrn. Kávu necháme v sítku či nástavci na špagety vychladnout, přesypeme do zábrusové dózy (či jiného vzduchotěsného obalu), ale nezavíráme! Káva se musí nějakou dobu vydýchat, a proto ji uzavřeme nejdříve za 10 hodin. Můžeme ji průběžně očuchávat a zjišťovat, jak se krásně mění její aroma. Co se týče ideální doby zrání upražené kávy, tak zde máte opět prostor pro experimentování. Zdroje se rozcházejí od 4 hodin (což je skutečně velmi krátká doba) až po 6 dní. Vyzkoušejte, jak dlouho po upražení chutná káva nejlépe Vám (toto se opět může lišit pro zrna z různých zdrojů). Nám se zdá ideální druhý až třetí den po upražení. Káva vydrží čerstvá jeden týden, což je ovšem opět údaj pouze orientační, který si jistě v praxi ověříte.
Domácí pražení kávy v troubě je vhodné pro majitele kvalitních horkovzdušných trub. Do trouby vložíme plech, zvolíme ohřev horkým vzduchem a teplotu 250 °C (toto je opět orientační údaj, který se může měnit dle typu trouby). Do horké trouby nasypeme na plech rovnoměrně kávu v jedné vrstvě, troubu zavřeme a pražíme na požadovaný stupeň pražení tak, jak bylo popsáno u pražení na pánvičce. Kávu můžeme čas od času promíchat, ale nesmíme nechat troubu otevřenou příliš dlouho. Pozor, z trouby se po otevření hodně kouří, takže doporučujeme pražit při otevřeném okně. Po ukončení pražení postupujeme stejně jako při pražení na pánvičce.
Další způsoby pražení zahrnují ruční přístroje na pražení na plotně po babičce, přístroj na výrobu popkornu, pražení na otevřeném ohni - fantazii se meze nekladou.

Zatím nebyl přidán žádný komentář. Můžete být první...

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.



Košík  

(prázdný)

Přihlášení

Novinky

Momentálně nejsou žádné novinky

Otáčející reklama Otáčející reklama